AUSZTRÁLIA A-TÓL Z-IG

Óceánjárók a város közepén

2014. augusztus 16. 12:42 - AtoZ

A Sydney Harbour rendelkezik a világ legmélyebb természetes kikötőjével, így az óriási óceánjárók is kényelmesen be tudnak hajózni a város kellős közepébe, a Central Business District-be. Ezek a hajók általában hajnalban érnek be a városba, így fantasztikus élmény lehet az utasoknak, ahogy este még a nyílt tengeren alszanak el, és reggel már a világ egyik legszebb kikötőjében ébrednek.

rs2-W1200.jpg

A Circular Quay (azaz központi kikötő) az operaházzal és a Kortárs Művészeti Múzeummal egyébként is csodálatos látvány, azonban amikor valamelyik óceánjáró éppen ott pihen, akkor meg egyszerűen lélegzetelállító. Ezek a hatalmas óceánjárók betöltik a Circular Quay terét, az öbölnek egy különleges hangulatot adnak. Hobbivá alakult nálunk, hogy ezeket a járgányokat lessük, csodáljuk és fotózzuk.

 

Természetesen már mindkettőnknek meg is van a kedvenc hajója, amiket most be is mutatunk.

 

Andi kedvence a Carnival Spirit:

Ami zseniális ebben a hajóban, hogy egy vizicsúszda park van a tetején. Azért az már milyen élmény lehet, hogy hajózol a nyílt tengeren, körülötted csak a víz, és te meg csúszdázol a hajó tetején? Zseniál.

 

Zoli kedvenc „lélekvesztője” a Diamond Princess:

dp-W1200.jpg 

Ami talán megkülönbözteti ezt a hajót a többitől, az a delfin formájú orrszerkezet, ezáltal a szokásosnál is kecsesebbé, játékosabbá formálva azt.

 

A galériára kattintva megnézhetitek a többi hajót is és kiválaszthatjátok a kedvenceiteket. :)

Arcadia:

Costa Deliziosa:

Celebrity Solstice:

Europa:

Pacific Dawn:

Pacific Pearl:

Radiance of the Seas:

Voyager of the Seas:

 

Viszont három hajót még muszáj külön kiemelnünk. Mindhármat a világhíres Cunard hajótársaság üzemelteti. A Cunard azon kevés társaságok egyike, amely mind a mai napig menetrendszerinti járatokat üzemeltet Európa és Észak Amerika között.

 

A legkisebb hajójuk a 2007-ben vízre bocsájtott Queen Victoria, amely 2000 fő vendég ellátására alkalmas. 7 étterem, 13 bár, 3 medence és egy színházterem nyújt szórakozást az utasok részére.

 

A Queen Elizabeth már 2100 vendéget tud befogadni, 2010-ben készült el. Nagy mértékben hasonló a Queen Victoriához, leginkább a meredekebb tatban tér el attól. Viszont ennek köszönhetően tud 100 emberrel többet vendégül látni.

 

Utoljára hagytuk a Leget, az RMS Queen Mary 2-t. Ez jelenleg a Cunard Hajótársaság legnagyobb hajója, egyben a világ 7. legnagyobbja is. 2003-ban bocsájtották vízre, és átlagosan 300.000 USD-ba került 1-1 utaskabin kialakítása. Ez a hajó büszkén viseli az RMS rövidítést a neve előtt, ami egyfajta történelmi dicsőség, hiszen a hajó hivatalosan is szállíthatja a British Royal Mail leveleit. Ez manapság már inkább csak egy jelképes dolog, de a 20. században még nagyon sok tengerentúli levelet ehhez hasonló óceánjárókkal szállítottak, és óriási megtiszteltetésnek számított egy szállítmányozási megbízás a British Royal Mailtől. A hajót nagyjából 3000 munkás építette több, mint 8 millió munkaórával, és kb. 20,000 ember dolgozott rajta közvetve vagy közvetlenül. Nem sokkal az elkészülte előtt egy tragédia is történt, amikor jónéhány építőmunkás és családtagja meghívást kapott a hajó megtekintésére. Az egyik átjáró beszakadt a látogatók alatt, akik így a szárazdokkba estek, 16 ember halálát okozva ezzel.

A kezdeti rossz ómenek ellenére a hajó a világ egyik legkedveltebbjévé vált, 2005-ben például ezzel szállították át J. K. Rowling Harry Potter és a Félvér Herceg című könyvének első amerikai kiadásának első, aláírt példányát Amerikába. Ezenfelül 2007-től kezdődően rendszeresen szerveznek erre a hajóra világkörüli hajózásokat, amelyek során nagyjából 80 nap alatt hajózzák körbe a Földet. Na, de elég a szövegelésből, jöjjenek a képek erről a csodálatos masináról:

 

2011-ben egyébként a világkörüli útja során Sydney-ben találkozott a másik Cunard hajóval, a Queen Elizabeth-tel. Az eseményre annyian voltak kíváncsiak, hogy a Harbour Bridge-et is le kellett zárni az érkezés idejére. A partszakaszokat elözönlötték az emberek, és rengetegen koccintottak a két hajó találkozására. Hiába, ünnepelni tudni kell!

Íme egy kis videó az eseményről:

 

Ráadásul a jelenlegi lakásunk ablakából tökéletesen nyomon is tudjuk követni a be-, és kihajózásukat ezeknek a hajóknak. Megunhatatlan élmény hesszelni, ahogy tiszteletteljesen és monumentálisan szelik a vizet. Íme néhány gyönyörű képünk ezekről az eseményekről:

 

 

És zárásul egy méltóságteljes kép a Queen Mary 2-ről és a kapitányáról a hajó 10. évfordulójáról. No comment. :) (James D. Morgan képe)

qm2__.jpg

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azausztralia.blog.hu/api/trackback/id/tr176608665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McKinney 2014.08.17. 10:34:27

Elhatároztam, hogy nem irigykedek. Csak a halpiacot (meg az ottani kajákat) nem bírom nem irigyelni :)

Ybl 2014.08.17. 10:34:47

Nagyon zsivány kis cikk !
Azt gondolná az ember, hogy leáldozóban van a nagy utasszállító hajók csillaga, de ezek szerint nem.
Maradjanak is jó sokáig :-)

Péter Tóth 2014.08.17. 10:42:35

Sajnos én nem a világ (szerintem) legjobb városában élek, de volt szerencsém 3 alkalommal 2-4 hónapot ott tölteni.

Az Index címlap "így mondhatni mindennapi esemény, hogy egy hajó a város kellős közepén halad át, hogy beérjen a város üzleti negyedébe." kicsit nekem fals.

Részben mert nem az üzleti negyednél kötnek ki a hajók, részben pedig azért tényleg csak "mondhatni", koránt sem mindennap jön egy ilyen csodás üdülőhajó.
Már, ha jók az emlékeim, de benne van, hogy tévedek.

A nagy teherszállító dögök, (amiből tényleg elég sok van), ha jól emlékszem, kicsit tovább mennek és a "vállfa" alatt elhaladva beljebb van egy hatalmas kikötő.

Az üdülőhajók pedig azt hiszem előrébb parkolnak, nem jönnek be teljesen. Van ott egy kikötő, ahol néha szintén nem kicsi hadihajókat is látni. Azt hiszem van egy katonai karbantartó bázis is.
Ezekből a nagy szállodahajókból viszont koránt sincs annyi, mint mondjuk a Földközi-tengeren. Legalábbis én talán kettővel találkoztam. Mentségemre legyen mondva, mindhárom alkalommal novemberben érkeztem. Lehet, hogy az itteni nyárnak megfelelő időben sokkal több van.

A Convention centernél lévő öbölben is láttam szép nagy tengerjárókat néha. Annak a kikötőnek az egyik érdekessége, hogy a tengerészeti múzeum előtt van egy jó közepes hadihajó és egy tengeralattjáró is kikötve. Mindkettő megtekinthető.

Az Operaház és a híd közötti kikötőbe kis/közepes sétahajók jönnek folyamatosan. Elég jó kis program egy egynapos hajóút. Az egész öblöt végigjárja és kimegy egészen az öböl bejáratáig. Közben kaja, zene és elég minőségi program.

De ne értsetek félre, mind a post, mind a blog remek, egyáltalán nem kötözködésképp írtam.

AtoZ 2014.08.17. 10:54:51

@McKinney: :))) pedig a halpiac is zseniális. De azon kívül még nagyon sok dologra lehet irigykedni idekint. Mondjuk nem árt, ha van hozzá jó sok pénze is az embernek, mert nagyon drága egy város.

AtoZ 2014.08.17. 10:56:26

@Ybl: Idekint nem tűnik úgy, hogy leáldozóban lenne. A nyári szezonban minden nap más-más hajó köt ki, egymásnak adják a stafétát. Na persze azért a téli szezonban inkább hetente 1-1 jön csak be kikötni.

yomsisi2 2014.08.17. 11:10:48

Jó cikk, jó kis nosztalgiát keltett bennem. Köszi! :-)

Péter Tóth 2014.08.17. 11:25:17

@AtoZ: Persze, persze, tudom. Néhány írásom nekem is kint volt és készítettek hozzá "figyelemfelkeltő" mondatokat, hogy kapósabb legyen a kattintásra.

Ja, akkor az lehet a tapasztalásban az eltérés. Én mindig ősz végén mentem. Viszont ott akkor nagyon jó idő van. Vicces volt rövidnadrágban járni a plázában, ami fullra karácsonyi díszben pompázott.

Elsőre egy szállodában laktam, 2 percre az Operától. Cég fizette :-)

Viszont a másik két alkalommal sokkal beljebb, az Oxford st környékén. Na, akkor ismertem meg igazán a várost. Igaz, hogy nem a legdrágább környék, viszont zseniális hangulata van. Egyszerűen imádtam.

AtoZ 2014.08.17. 11:52:51

@Péter Tóth: Szia Péter! Az Index címlap szövege amint láthatod, nem a mi bejegyzésünkből lett véve, ezt az Index szerkesztője rakta össze, valóban félreérthető módon.

Viszont az igaz, hogy a hajók egy része tényleg az üzleti negyednél köt ki, ugyanis a Circular Quay bizony ahhoz tartozik. A mi cikkünk pedig kifejezetten erről szól, a másik, a hídon túli kikötőbe érkező hajókat csak ritkán látjuk elhaladni, azokat nem követtük külünösebben nyomon.

A nyári szezonban 7 napból legalább 7x jönnek hajók a Circular Quay-be, így te még valószínűleg pont az őszi szezon végét kaptad el, azért nem láthattál minden nap újat.

A kommented többi része abszolút helytálló. :) Mivel mi Mosmanban lakunk, így a Circular Quay-be a leggyorsabban a kis sétahójóval a tudunk bejutni, amit egyszerűen imádunk! :)

AtoZ 2014.08.17. 12:25:02

@Péter Tóth: Bizony, ősz végén is remek idő van. :) talán egyedül júniusban és júliusban vannak napok, amik a kellemesnél azért hidegebbek. De azért még azok sem túl vészesek. A karácsonyi nagy meleget egyébként nem is tudtuk megszokni, sőt, kifejezetten hiányzott, hogy kicsit fázzunk. A legakárcsonyibb hangulatunk akkor volt, amikor a Woolworths hűtőpultjainál mászkáltunk bevásárlásnál, és szólt a hangszórókból a jingle bells. :)
Sydney pedig igazából nem is egy város, hanem rengeteg elképesztően különböző városrész egyvelege. Egyik-másik fantasztikus, de olyan részei is vannak, ahonnan azonnal menekülne az ember. Az Oxford st a legjobbak közé tartozik... :)

AtoZ 2014.08.17. 12:33:19

@yomsisi2: nagyon szívesen! :) és érdemes újra meg újra ellátogatni ide, hogy erősödjön az a nosztalgia! ;)

Kis ember 2014.08.17. 13:05:42

Jó cikk! Érdekes a másik oldalról látni. Én az Arcadiaval voltam ott 2009-ben, itt a leírás, hogy látni hajós szemszögből:
vizizene.blog.hu/2009/02/25/februar_21_22
G'day!

Kis ember 2014.08.17. 13:06:28

Jó cikk! Érdekes a másik oldalról látni. Én az Arcadiaval voltam ott 2009-ben, itt a leírás, hogy látni hajós szemszögből:
vizizene.blog.hu/2009/02/25/februar_21_22
G'day!

na4 2014.08.17. 13:38:49

Gyönyörűek!!! Micsoda mérnöki munka!!!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.08.17. 13:42:08

Érdekes cikk, szép hajók.

Jó tanács: ha már a képeken alapul a bejegyzés, érdemes lenne a képanyaggal is többet foglalkozni. Ugyanis nagyon egyenetlen a fotók minősége, túl sok a sötét kép (pl. mindjárt a 2.).
Ha a fényképezőgép fénymérőjét középre súlyozott, esetleg szpot üzemmódban használod, nem lesznek ennyire sötétek a kép közepén lévő hajók. A fénymérőt ugyanis becsapja az égből áradó sok fény, és alulexponálja a képet.
Ezen túl bármelyik képszerkesztő szoftverrel ki lehet világosítani a rosszabb fotókat, pár másodperc munkával. Megéri.
Sok sikert!

AtoZ 2014.08.17. 13:55:18

@Kis ember: :))) szuper, köszi Kis Ember, jó bepillantást nyerni a másik oldalra is! :)

AtoZ 2014.08.17. 14:38:58

@bestpixel: Köszi a tippeket. Igyekszünk a képeken is dolgozni. Viszont a pár másodperc munka azért sose pár másodperc, ezt Te pontosan tudod szerintem: kiválasztani a több ezer képből a legjobbakat, majd azokkal szöszmötölni, finomítani, és máris simán órákat töltöttél el a képekkel. Most erre már nem jutott időnk a munka/iskola/hétköznapi problémák közepette, a blogbejegyzést meg már szerettük volna megosztani. De majd legközelebb... :)
süti beállítások módosítása