A Sydney Harbour rendelkezik a világ legmélyebb természetes kikötőjével, így az óriási óceánjárók is kényelmesen be tudnak hajózni a város kellős közepébe, a Central Business District-be. Ezek a hajók általában hajnalban érnek be a városba, így fantasztikus élmény lehet az utasoknak, ahogy este még a nyílt tengeren alszanak el, és reggel már a világ egyik legszebb kikötőjében ébrednek.
A Circular Quay (azaz központi kikötő) az operaházzal és a Kortárs Művészeti Múzeummal egyébként is csodálatos látvány, azonban amikor valamelyik óceánjáró éppen ott pihen, akkor meg egyszerűen lélegzetelállító. Ezek a hatalmas óceánjárók betöltik a Circular Quay terét, az öbölnek egy különleges hangulatot adnak. Hobbivá alakult nálunk, hogy ezeket a járgányokat lessük, csodáljuk és fotózzuk.
Természetesen már mindkettőnknek meg is van a kedvenc hajója, amiket most be is mutatunk.
Andi kedvence a Carnival Spirit:
Ami zseniális ebben a hajóban, hogy egy vizicsúszda park van a tetején. Azért az már milyen élmény lehet, hogy hajózol a nyílt tengeren, körülötted csak a víz, és te meg csúszdázol a hajó tetején? Zseniál.
Zoli kedvenc „lélekvesztője” a Diamond Princess:
Ami talán megkülönbözteti ezt a hajót a többitől, az a delfin formájú orrszerkezet, ezáltal a szokásosnál is kecsesebbé, játékosabbá formálva azt.
A galériára kattintva megnézhetitek a többi hajót is és kiválaszthatjátok a kedvenceiteket. :)
Arcadia:
Costa Deliziosa:
Celebrity Solstice:
Europa:
Pacific Dawn:
Pacific Pearl:
Radiance of the Seas:
Voyager of the Seas:
Viszont három hajót még muszáj külön kiemelnünk. Mindhármat a világhíres Cunard hajótársaság üzemelteti. A Cunard azon kevés társaságok egyike, amely mind a mai napig menetrendszerinti járatokat üzemeltet Európa és Észak Amerika között.
A legkisebb hajójuk a 2007-ben vízre bocsájtott Queen Victoria, amely 2000 fő vendég ellátására alkalmas. 7 étterem, 13 bár, 3 medence és egy színházterem nyújt szórakozást az utasok részére.
A Queen Elizabeth már 2100 vendéget tud befogadni, 2010-ben készült el. Nagy mértékben hasonló a Queen Victoriához, leginkább a meredekebb tatban tér el attól. Viszont ennek köszönhetően tud 100 emberrel többet vendégül látni.
Utoljára hagytuk a Leget, az RMS Queen Mary 2-t. Ez jelenleg a Cunard Hajótársaság legnagyobb hajója, egyben a világ 7. legnagyobbja is. 2003-ban bocsájtották vízre, és átlagosan 300.000 USD-ba került 1-1 utaskabin kialakítása. Ez a hajó büszkén viseli az RMS rövidítést a neve előtt, ami egyfajta történelmi dicsőség, hiszen a hajó hivatalosan is szállíthatja a British Royal Mail leveleit. Ez manapság már inkább csak egy jelképes dolog, de a 20. században még nagyon sok tengerentúli levelet ehhez hasonló óceánjárókkal szállítottak, és óriási megtiszteltetésnek számított egy szállítmányozási megbízás a British Royal Mailtől. A hajót nagyjából 3000 munkás építette több, mint 8 millió munkaórával, és kb. 20,000 ember dolgozott rajta közvetve vagy közvetlenül. Nem sokkal az elkészülte előtt egy tragédia is történt, amikor jónéhány építőmunkás és családtagja meghívást kapott a hajó megtekintésére. Az egyik átjáró beszakadt a látogatók alatt, akik így a szárazdokkba estek, 16 ember halálát okozva ezzel.
A kezdeti rossz ómenek ellenére a hajó a világ egyik legkedveltebbjévé vált, 2005-ben például ezzel szállították át J. K. Rowling Harry Potter és a Félvér Herceg című könyvének első amerikai kiadásának első, aláírt példányát Amerikába. Ezenfelül 2007-től kezdődően rendszeresen szerveznek erre a hajóra világkörüli hajózásokat, amelyek során nagyjából 80 nap alatt hajózzák körbe a Földet. Na, de elég a szövegelésből, jöjjenek a képek erről a csodálatos masináról:
2011-ben egyébként a világkörüli útja során Sydney-ben találkozott a másik Cunard hajóval, a Queen Elizabeth-tel. Az eseményre annyian voltak kíváncsiak, hogy a Harbour Bridge-et is le kellett zárni az érkezés idejére. A partszakaszokat elözönlötték az emberek, és rengetegen koccintottak a két hajó találkozására. Hiába, ünnepelni tudni kell!
Íme egy kis videó az eseményről:
Ráadásul a jelenlegi lakásunk ablakából tökéletesen nyomon is tudjuk követni a be-, és kihajózásukat ezeknek a hajóknak. Megunhatatlan élmény hesszelni, ahogy tiszteletteljesen és monumentálisan szelik a vizet. Íme néhány gyönyörű képünk ezekről az eseményekről:
És zárásul egy méltóságteljes kép a Queen Mary 2-ről és a kapitányáról a hajó 10. évfordulójáról. No comment. :) (James D. Morgan képe)