AUSZTRÁLIA A-TÓL Z-IG

Repülj Ausztráliába - de hogyan?

2019. augusztus 31. 15:47 - AtoZ

Aki arra adja a fejét, hogy meglátogassa ezt a fantasztikus kontinenst, bizony számolnia kell azzal, hogy a célponttól függően összesen minimum 18-25 órát kell repülnie, nem ritkán 2 átszállással. Manapság már rengeteg repülőtársaság közül választhatunk, és nagyon nem mindegy, hogy melyikkel töltjük ezt az 1 teljes napot. Egy kellemes utazás után akár azonnal és viszonylag pihenten foghatunk bele Ausztrália felfedezésébe, ellenben egy végigszenvedett repülés és kimerítő átszállások garantáltan el tudják rontani az első ausztrál napjainkat. Ebben a kis bejegyzésben megosztjuk Veled 6 évnyi ausztráliai utazásaink tapasztalatait a különböző társaságokkal és tippeket adunk, hogyan enyhítsd az utazás kényelmetlenségeit.

70269038_710388979403527_317256568296964096_n.jpg

 

 Ha szeretnél körülnézni Ausztráliában, és segítségre lenne szükséged a lehető legtökéletesebb és legkedvezőbb árú útiterv összeállításában, látogasd meg új turisztikai tanácsadó oldalunkat és kérj egy kedvező utazási ajánlatot tőlünk: WWW.AUSZTRALIANEKED.HU


Az attól függ…

Ausztrália óriási és elképesztően messze van Európától. Ráadásul várostól függően az elképesztően messze még annál is messzebb lehet. Nagyvárosokat tekintve például légvonalban Perth van a legközelebb Budapesthez, 13000 km-re, Sydney 15800 km-re, Hobart pedig a legmesszebb a ~16000 km-ével. Csak az összehasonlítás kedvéért: Budapest és London között 1500 km a távolság…

Ebből adódóan Perth-be való eljutáshoz 1 átszállással legkevesebb 16-18 órára van szükség, még Sydney-be szintén 1 átszállással 21-23 órára. Sajnos azonban az 1 átszállásos járatok még igencsak limitáltak, gyakorlatilag a Qatar és az Emirates az, akik jó átszállási idővel ajánlanak 1 átszállást Dohában illetve Dubai-ban. Ezeken kívül még a keresők néha felhozzák a British Airways-t, vagy az ausztrál Qantas-t is, de valójában ezek a Qatar és az Emirates velük közös járatai.

Van még néhány kínai légitársaság (Air China, Southern China), akik Sydney irányába ajánlanak 1 átszállással járatokat, de egyrészt ellenkező irányba, Budapest fele szinte mindig van egy „technikai megállás” valahol (pl. Minskben), ami igazából egyenértékű egy átszállással, másrészt pedig az átszállási idők katasztrofálisak (7-18 óra) ráadásul olyan reptereken, ahol nem éppen élvezetes a héderelés.

30821430_1306211346177272_4724381026690105498_o.jpg

Mennyi az annyi?

Természetesen óriási különbségek vannak az egyes járatok között, komoly kis mátrixot kell átlátnia annak, aki repjegyvásárlásra adja a fejét. Láttál egy olcsó repjegyet? Na persze, csak 2x kell átszállnod és összesen 42 órát utazol, 9 órát vársz két reptéren is. Megtaláltad az 1 átszállásos 22 órás jackpot jegyet? Hoppá, kétszer annyiba kerül, mint a másik! Találtál egy úgynevezett „hacker” jegyet olcsón? Szuper, csak éppen van benne egy ausztrál fapados járat is (Air Asia, Tiger, Scoot, stb.), aminek az árában nincs benne a feladandó csomag költsége és egyébként rettentően kényelmetlen, mert extra kicsi a lábtered.

Általánosságban elmondható, hogy 240 000 Ft körül nagyon jónak számít egy oda-vissza repjegy Sydney-be és vissza, de gyakorlatilag az összes ausztrál nagyvárosba is. Ezt általában egy-egy repülőtársaság különleges akciójánál lehet csak kifogni, leginkább szezonon, illetve az ausztrál iskolaszüneten kívül (pl. május-júniusban). Nagy valószínűség szerint inkább 300 000 – 360 000 Ft-ot fog kóstálni egy retúrjegy a nagyobb Ausztrál városokba, és még azok is inkább két átszállásosok lesznek 26-30 órás utazással.

Ami pedig szinte szabályszerű, hogy a főszezonban, azaz December-Januárban bőven 400 000 Ft fölé kúsznak az árak, és nem ritkán hamar el is fogynak, hiszen egyrészt a hideg európai télből akkor akarnak a legtöbben megmártózni az ausztrál partoknál, másrészt pedig Ausztráliában akkor van a nyári iskolaszünet, amikor az ország nagy része elindul meglátogatni az Európai rokonokat karácsonyra (ugye tudod, hogy Ausztrália nagy részén pont ellenkezőleg vannak az évszakok?).

Javaslatként annyit tudunk mondani, hogy ha teheted, inkább Novemberben, Februárban vagy Márciusban utazz Ausztráliába, amikor ott még mindig jó idő van, de már szezonon kívüli jegyeket tudsz elcsípni.

31906946_1316080175190389_4306483121227825152_o.jpg

Én azt szeretném, hogy…

Nem egyszerű jó jegyet kifogni, észnél kell lenni a választásnál. Mindenképpen javasoljuk, hogy keresés előtt határozd meg a számodra legfontosabb szempontot: ár, gyorsaság, átszállások száma, esetleg preferált légitársaság. Ezekután a keresőoldalon (Kayak, Google Flights, Momondo, stb.) azonnal állítsd be a preferenciádat, azaz listázd ár szerint, vagy állitsd be, hogy legfeljebb 23 órás repüléseket mutasson, 1 vagy 2 átszállás legyen, stb. Ellenkező esetben órákat fogsz eltölteni azzal, hogy mindegyik találatba belekattintasz, hogy megtudd, éppen miért is nem jó neked az adott lehetőség. És ne feledd, a fapados járatokat iktasd ki a találatok közül, nem érdemes velük szívni (Air Asia, Scoot, Tiger, stb.)

 18121597_1074903479308061_2952953308791270545_o.jpg

A reptér az reptér, nem?

Röviden: nagyon nem. Két reptér között legalább akkora különbségek lehetnek, mint két autótípus között. Ha egy jó árú repjegyért cserébe 8-10 órát kell valahol eltöltened, akkor nagyon nem mindegy, hogy azt a csodálatos szingapúri Changi reptéren kell, vagy a jelenleg limitált étkezési lehetőségekkel rendelkező Pekingin.

Általában a jó nevű, drágább repülőtársaságok repterei izgalmasabbak, kényelmesebbek. A mi kedvencünk a már előbb említett szingapúri Changi, ott aztán ingyenes masszázsfotelek, beltéri vízesés, lepkeház és még megannyi csoda várja a pihenni vágyó utazókat. Ott 6-8 órát is simán el lehet úgy tölteni, hogy egy másodpercre sem unatkoztál.

Kiemelnénk még Dubai-t és Dohát, amik nagyon szépek és mivel általában az átszállási idő viszonylag kevés, ezért ott is kényelmesen el lehet tölteni a két járat közötti időt, még kifejezetten jól is esik mondjuk a Sydney – Doha/Dubai közötti 16 órás repülés után nyújtózni egy kicsit.

Végül pedig egy nagyon fontos megjegyzés: amennyiben úgy döntesz, hogy valamelyik kínai légitársaságot választod ráadásul 8-10 órás átszállási idővel, akkor számíts rá, hogy a reptéren nem lesz lehetőséged semmilyen Google és Facebook oldalt elérned (google.com, gmail, google drive, facebook, instagram, youtube, stb.), mivel ezek Kínában teljeskörűen tiltottak. Na persze ha „teki” vagy, akkor egy VPN-nel ezt a problémát ki tudod küszöbölni… :) Hoppá, és még 1 hasznos infó a kínai reptereken: ha olyan mobiltöltő aksi van nálad, amin nincs rajta az aksi teljesítménye (amit vicces módon valószínűleg pont Kínában gyártottak és ott nem írták fel rá), akkor azt szó nélkül fogják kihajítani a csomagellenőrzésnél… (velünk megtörtént!) Illetve nem lehet nagyobb kapacitású mint 100 Watt/óra.

 69419614_491678264725159_1699502212381671424_n.jpg

Kiszolgálunk, tehát vagyunk!

Ahogy egy kétcsillagos és egy négycsillagos hotelben más-más szolgáltatási színvonalat kapsz, ugyanúgy óriási különbség lehet egy Qatar vagy egy Air China járat között. Elsősorban a stewardessek felkészültségében, professzionalizmusába, a járaton felszolgált étel és ital választékában, minőségében,  vagy hogy egy nagyon friss példát említsünk, a problémakezelésben, ügyfélszolgálati kérdésekben is bőven vannak eltérések.

Az történt ugyanis, hogy tavaly a Qatar Budapest – Sydney vonalán sajnos a frissen vásárolt bőröndünket valahol összetörték. Ezt mi már csak Sydney-ben realizáltuk, és jeleztük is a reptéren. Ott sűrű bocsánatkérések után felvettek minden adatot, és kaptunk egy papírt egy címmel, ahol adtak a számunkra egy hasonló minőségű vadonatúj bőröndöt. Habár nyilván kellemetlen volt a szituáció, de a lehetőségekhez képest maximálisan profin kezelték a helyzetet, azóta is elismerőleg nyilatkozunk a problémakezelésükről.

Ezzel szemben idén egy kedvező árú Air China járattal mentünk haza Magyarországra, és sikerült a fent említett, még csak 1x használt keményfedeles minőségi bőröndöt széttörniük. Sebaj, így jártunk, majd kapunk helyette egy másikat, vagy kifizetik az árát, ez megesik, mindennapi rutin, gondoltuk. Hát nem így történt. Miután a reptéren felvették az adatokat (bocsánatkérés sehol sem hangzott el), kaptunk egy papírfecnit egy listával és egy email címmel, ahova nekünk kellett elküldenünk a listán szereplő dokumentumokkal. Még itt sem gyanakodtunk semmi rosszra. Miután elküldtünk minden kért doksit a címre, nemsokára kaptunk egy választ egy másik, gmail-es címről, amiben újabb papírokat kértek: egy igazolást egy bőröndös cégtől, hogy az általuk széttört bőrönd nem javítható, valamint a bőrönd eredeti számláját. Már ekkor jeleztük, hogy számlát nem fogunk tudni adni, mivel a kérdéses bőröndöt kártérítésként kaptuk a Qatar-tól. Szerencsére egy ismert bőrönd márkáról volt szó, így gondoltuk, hogy a piacon aktuális vásárlási ár elegendő lesz a kártérítési összeghez vagy ahhoz, hogy kapjunk egy cserebőröndöt. Azonban miután kis rohangálás, és 6 000 Ft kifizetése után kaptunk egy bőröndjavító cégtől egy papírt, hogy sajnos a bőrönd valóban nem javítható, majd azt elküldtük az Air China-s gmail-es címre, pár nap múlva megdöbbenve olvastuk a választ, hogy számla nélkül ők csak 45 USD-t hajlandóak téríteni. Itt azért kicsit elgurult a gyógyszerünk, és a válaszunkban elfogadhatatlannak minősítettük ezt a nevetséges összeget, valamint az egész megalázó procedúrájukat, amire cserébe soha semmilyen választ nem kaptunk többet tőlük, hiába írtunk nekik 3 újabb emailt. Tehát az ő saruk egyértelműen a mi kárunk lett, minősíthetetlen problémakezeléssel.

Szolgáltatási minőségben a véleményünk szerint egyértelműen a Qatar, az Emirates és a Singapore Air viszi a pálmát, őket az ismert Európai légitársaságok követik, majd az ázsiaiak.

69336637_718035368637069_1693610238806065152_n.jpg

Súlyos határok

A feladható bőröndök súlya légitársaságonként változik, amire nagyon fontos odafigyelni a kellemetlenségek elkerülése végett. Mindenképpen nézd meg, hogy a feltüntetett kg 1 vagy 2 bőrőndre vonatkozik, valamint ha bőröndönként van meghatározva, akkor átcsoportosíthatóak-e a kg-ok. Ez utóbbi alatt az Air China volt a meglepetés számunkra, ahol úgy volt meghatározva a súlykorlát, hogy 46 kg és 2 bőrönd, apróbetűben valahol elrejtve, hogy 23 kg bőröndönként. Ez tehát nem jelenti azt, hogy az egyik bőröndöd mondjuk 26 kg, a másik meg csak 18 kg, mivel egyik bőrönd sem lehet több, mint 23 kg, ellenkező esetben felárat kell fizetni (nem is keveset).

A másik nagyon kellemetlen meglepetés akkor ért minket pár éve, amikor a KLM járataival mentünk, jöttünk. Mivel Sydney-ből indultunk, azaz tengerentúli útnak számított az első repülés, ott még 30 kg volt a megengedett súlykorlát. Amikor azonban pár hét múlva a retúrjegyünkkel jöttünk volna vissza Budapestről Sydney-be, ugyanazokkal a társaságokkal, a reptéren derült ki, hogy mivel az első út Európán belüli járat volt, ezért ott már csak 23 kg-ot vihettünk volna magunkkal. Mivel addigra már befóliáztuk a csomagunkat, fizethettünk az extra kilókért, mint a katonatiszt. Tanulságként annyi, hogy nagyon figyelj arra, hogy az adott járaton és az adott irányban mennyit és milyen feltételekkel vihetsz magaddal.

46637921_1512268342238237_1356844941208190976_o.jpg

Hoztam egy rúd téliszalámit…

Ausztráliába ugyan nem. Ugyanis semmilyen hús-, és tejterméket, házi készítésű ételeket, termékeket, zöldséget és gyümölcsöt sem vihetsz be az országba, és ezt nagyon komolyan is veszik, nem éri meg kockáztatni a kemény pénzbüntetést vagy akár az országból való kitiltást. Ezeken felül még van jónéhány egyéb dolog, amit be kell vallani, és aztán majd eldöntik, hogy azt éppen be szabad-e vinni. A pontos listát itt találjátok meg: www.abf.gov.au/entering-and-leaving-australia/can-you-bring-it-in

 

Reméljük hasznosok voltak számodra ezek az információk és hamarosan mi is üdvözölhetünk Téged ezen a meseszép kontinensen.

Szeretettel,

Andi és Zoli

37802780_1390956324369440_6902424576848822272_o.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azausztralia.blog.hu/api/trackback/id/tr9815033518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the real fogash 2019.09.01. 10:19:30

Amikor mentünk (2013-14?), az Emiratesnél egyetlen olcsóbb lett volna, az Air China, pekingi átszállással. Az Emirates meg hozott egy VIE-DXB-MEL útovnalat, valami 3órás (tehát baráti) átszállással, 30kg poggyásszal (economy). Ráadásul a második etap (13:20 leszállás nélkül) A380 volt, ahol az economy ülésen is akkora a hely, hogy simán kibírtam a hosszú utat is (187cm/105kg) nyomorgás nélkül.
süti beállítások módosítása